Celková kontrola BASIC
Seřízení řazení a brzd.
Zběžná kontrola stavu ložisek, zejména jejich vůle.
Kontrola stavu řetězu, namazání řetězu.
Dofouknutí kol.
(materiál a náhradní díly nejsou zahrnuty)
Doba trvání cca 30 min až 40 min dle stavu kola a složitosti úkonu.
Celková kontrola kola STANDARD
Kontrola stavu výpletu zahrnující posouzení rovnoměrnosti a míry napětí drátů a stavu ložisek předního a zadního kola (optimalizace výpletu bude řešena jako další úkon).
Kontrola stavu nábojů, vymezení vůle nebo povolení v případě přetažení ložiska.
Kontrola vůle v hlavovém složení, popřípadě její odstranění.
Kontrola utažení představce na krk, řídítek a popřípadě rohů a sedla momentovým klíčem.
Kontrola utažení šroubů odpružené zadní stavby momentovým klíčem.
Kontrola šroubů lanek a šroubů brzd, řazení a klik.
Kontrola stavu brzd – stav brzdových destiček resp. brzdových špalků, brzdný účinek, volný chod brzd, rovnost kotouče, seřízení pozice brzdiče – třmenu nebo V brzd (případné odvzdušnění hydraulických kotoučových brzd není zahrnuto do celkové kontroly bude v případě potřeby řešeno jako další úkon).
Dofouknutí kol, kontrola stavu řetězu, promazání řetězu, vyčištění kluzáků odpružené vidlice (zvenku), popřípadě nekrytého tlumiče bez pružiny, nafouknutí vidlice a tlumiče.
(materiál a náhradní díly nejsou zahrnuty)
Doba trvání cca 50min až 1h 20 min dle stavu kola a složitosti úkonu.
Celková kontrola kola EXTRA
Kontrola stavu výpletu zahrnující posouzení rovnoměrnosti a míry napětí drátů a stavu ložisek předního a zadního kola, centrování obou kol.
Kontrola stavu nábojů, vymezení vůle nebo povolení v případě přetažení ložiska.
Kontrola vůle v hlavovém složení, popřípadě její odstranění.
Kontrola utažení představce na krk vidlice, řídítek a popřípadě rohů a sedla momentovým klíčem.
Kontrola utažení šroubů odpružené zadní stavby momentovým klíčem.
Kontrola šroubů lanek a šroubů brzd, řazení a klik.
Výměna kompletního vedení přehazovačky – lanko + bowden.
Kontrola stavu brzd – stav brzdových destiček resp. brzdových špalků, brzdný účinek, volný chod brzd, rovnost kotouče, seřízení pozice brzdiče – třmenu nebo V brzd (případné odvzdušnění hydraulických kotoučových brzd není zahrnuto do celkové kontroly bude v případě potřeby řešeno jako další úkon).
Dofouknutí kol, kontrola stavu řetězu, promazání řetězu, vyčištění kluzáků odpružené vidlice (zvenku), popřípadě nekrytého tlumiče bez pružiny, nafouknutí vidlice a tlumiče.
(materiál a náhradní díly nejsou zahrnuty)
Doba trvání cca 2 h až 3 h dle stavu kola a složitosti úkonu.
Umytí kola:
Umytí kola vodou, štětcem a hadrem (ne tlakovou vodou) a přípravkem Cyklo Star, který je vyvinut pro mytí jízdních kol.
Doba trvání cca 20-30 min
Zazimování kola:
Aplikace speciálního Nano spreje na exponované součástky jako je řetěz, kluzáky vidlice a lanka v bowdenech pokud jsou přístupná. Tento přípravek po aplikaci proniká do nerovností a pórů uvnitř mechanizmu součástek a 100% vytěsňuje vlhkost, tím dlouhodobě chrání a maže povrchy namáhaných součástek. Tato “neviditelná” ochrana působí až po dobu jednoho roku. Podmínkou úspěšného ochránění součástek a povrchů je podmínkou dodání čistého kola nebo objednání umytí kola.
Doba trvání cca 15 min
Seřízení brzd:
Var. 1: Ráfkové brzdy
Vyladění souměrného odstupu brzdných špalíků od ráfku, vyladění souběžnosti brzdových špalíků s ráfkem (dosedání najednou a celou plochou), vyladění optimální pozice tak, aby nedošlo ke kontaktu s pláštěm a zároveň nebyl špalík pod ráfkem.
Doba trvání jedna brzda 15 min.
Var. 2: Kotoučové brzdy
Vyladění pozice třmenu tak, aby nedocházelo ke kontaktu s kotoučem. Narovnání kotouče nebo odvzdušnění nejsou zahrnuty do tohoto úkonu a budou v případě potřeby řešeny jako další úkon/y)
Doba trvání jedna brzda 10 min.
Odvzdušnění kotoučové brzdy 1 ks.
Var. 1: Shimano, Avid, TekTro
Odvzdušnění vedení, odvzdušnění páky, odvzdušnění třmenu.
Doba trvání 30 min.
Narovnání křivého kotouče: 15 min
Seřízení přesmykače:
Umístění dle instrukcí výrobce, upevnění lanka, seřízení dorazů, vyladění indexace.
Doba trvání 15 min.
Seřízení přehazovačky:
Kontrola rovnosti vodítka, upevnění lanka, seřízení dorazů, vyladění indexace.
Doba trvání 10 min.
Výměna vedení přehazovačky, nebo přesmykače:
Demontáž původního vedení, dělení bowdenu, promazání, instalace lanka, instalace bowdenu.
Doba trvání 20 min.
Pak následuje úkon buď seřízení přehazovačky, nebo přesmykače.
Narovnání křivého převodníku
Doba trvání 15 min
Oprava indexace řadících páček:
Vyčištění vnitřního mechanismu řadících páček, které se nevrací nebo neřadí některé polohy.
Doba trvání 15 min
Výměna řetězu:
Demontáž starého řetězu, zkrácení nového řetězu na správnou délku podle instrukcí výrobce, spojení nového řetězu, kontrola funkce řazení. Zásadní zásah do nastavení řazení není zahrnut do tohoto úkonu a bude v případě potřeby řešen jako další úkon)
Doba trvání 10 min.
Vypletení nebo centrování:
Var. 1: Vypletení kola načisto – dodán pouze náboj a ráfek
Analýza/výpočet volby délky drátů (15 min)
Vypletení kola, utažení drátů na optimální hodnoty (pomocí přípravku podobného tenzometru), vycentrování kola.
Doba trvání 1h 15 min.
Var. 2: OPTIMALIZACE VÝPLETU; Repase již zapleteného výpletu kvůli nerovnoměrnému napětí v drátech, rovný ráfek.
Povolení výpletu, utažení drátů na optimální hodnoty (pomocí přípravku podobného tenzometru), vycentrování kola.
Doba trvání 1h.
Var. 3: Oprava výpletu se zdeformovaným Al ráfkem, nebo poškozenými dráty
Rozpletení kola, narovnání ráfku nebo výměna poškozených drátů, vypletení kola, utažení drátů na optimální hodnoty (pomocí přípravku podobného tenzometru), vycentrování kola.
Doba trvání 1h 50 min.
Var. 4: Výměna ráfku, dráty ponechány původní
Rozpletení kola, vyjmutí niplů, vyjmutí původního ráfku, uchycení nového ráfku, utažení drátů na optimální hodnoty (pomocí přípravku podobného tenzometru), vycentrování kola.
Doba trvání 1h 15 min.
Vyčištění konusových ložisek – jeden náboj (jedno kolo):
Povolení jedné strany osy – kontra pojištění. Vyjmutí všech kuliček, vyčištění ložiskových drah a ložiskových elementů. Revize ložiskových elementů. Promazání a sesazení konusových ložisek.
Doba trvání 25 min.
Výměna duše:
Sundání kola, vypuštění vzduchu, uvolnění patky pláště, vyjmutí duše, nalezení defektu, kontrola pláště, vložení slepené neb nové duše, nasazení pláště, nafouknutí pneumatiky, nasazení kola.
Doba trvání 15 min
Výměna pláště:
Sundání kola, vypuštění vzduchu, uvolnění patky pláště, vyjmutí duše a pláště, nasazení jendé patky nového pláště v souladu s doporučeným otáčením, vložení duše, nasazení druhé patky pláště, nafouknutí pneumatiky, kontrola zapadnutí patek, nasazení kola.
Doba trvání 15 min
Servis teleskopické sedlovky Rock Shox Reverb, KS LEV:
Var. 1: Rock Shox Reverb.
Demontáž teleskopické sedlovky.
Rozebrání teleskopické sedlovky na elementární díly, výměna patřičných těsnění a pouzder, výměna náplně, natlakování.
Doba trvání 2h.
Var. 2: KS LEV.
Demontáž teleskopické sedlovky.
Rozebrání teleskopické sedlovky, vyjmutí patrony, výměna patrony.
Doba trvání 1h.
Servis vidlice:
Var. 1: Rock Shox a Fox a jiné hydraulické vidlice.
Demontáž odpružené vidlice a montáž náhradní vidlice.
Odvezení do autorizovaného servisu dle dohody s klientem. Dočasné zapůjčení vidlice do doby vrácení servisované originální vidlice.
Doba trvání 4h.
Var. 2: Ostatní odpružené vidlice eleastomer, pružina (bez hydrauliky a vzduchového pružení)
Rozebrání vidlice, vyčištění kluzných ložisek – pouzder a prachovek, promazání pružících elementů.
Doba trvání 1h 30min.
Oprava nýtovací matice pro košík:
Roznýtování původní prokluzující matice.
Doba trvání cca 10 min.
Instalace nové nýtovací matice, stará zůstane uvnitř v rámu.
Doba trvání cca 30 min.
Přestavba převodového systému 3×10 nebo 2×10 na 1x 10 s velkým rozsahem kazety
Provádí se za pomoci užití pastorku 40 zubů, který se přidá za kazetu, přičemž se vyjme jeden z menších pastorků, nebo se 15 z a 17z nahradí 16z pastorkem, aby nebyly velké odskoky mezi převody. Prostřední převodník se nahradí NW převodníkem, aby se zabránilo padání řetězu. Velký a malý převodník se odstraní, stejně jako přesmykač. Je důležité dodržet správnou řetězovou linku. Výsledkem je vedle jednoduchosti řazení i snížení hmotnosti kola. Pokud nedisponujete 10s řazením a přesto Vás láká vyzkoušet si jednopřevodník s kazetou velkého rozsahu, je tu pro Vás stránka Projekt 1×9.
Cena přestavby závisí na stavu a druhu komponent na Vašem kole. Orientačně se může pohybovat minimálně kolem částky 3000,-Kč
Dále dle dohody provádím:
Práce většího rozsahu a práce neuvedené výše
Konzultace, poradenství
Některé úkony řeší již vzniklé problémy a závady. Vhodným přístupem, jak předejít poškození kola, nebo potížím při jízdě, na vyjížďce nebo při závodě, jsou preventivní kontroly kola, předzávodní kontroly kola a další celkové kontroly kola, které většinu závad odstraní dříve, než se projeví.